jueves, 22 de octubre de 2015

La narració

La narració és aquella tipologia textual, en la qual l'autor vol exposar una sèrie de fets reals o imaginaris, sol estar escrita en prosa. Es basa en un text que explica una història des d'un punt de vista determinat. Té 5 elements claus:
  • Narrador
    • 1a persona: Protagonista i testimoni
    • 3a persona:Objectiu o omnisicient
  • Personatges
    • Principals: Protagonista i antagonista
    • Secundaris: Aliats i oponents
  • Espai
    • Urbà
    • Rural
  • Temps
  • Fets 
La seva estructura es presenta en 3 parts: PLANTEJAMENT, NUS I DESENLLAÇ.
 
 


 A continuació, us adjunto el Power Point treballat a classe:

Power Point per descarregar 


EXERCICI

Us agrada llegir? Per què? Quin és el vostre llibre preferit? 

24 comentarios:

  1. A mi, m’agrada llegir. A vegades, llegeixo en el meu temps lliure, quan tinc estonetes que no ser el que puc fer. Jo, no tinc llibre preferit, però si que m’estic llegint un que és: El noi del pijama de ratlles, de Jonh Boyne. Està molt interessant, ja que he vist la pel·lícula.

    ResponderEliminar
  2. Com ha dit la Mónica, a mi també m'agrada llegir. Normalment llegeixo a la nit, quan acabo de fer els deures i tot, i m'agrada perquè és l'únic moment en el que puc descansar. De llibres preferits en tinc molts, però el que més m'agrada són els set llibres de Harry Potter. Me'ls he llegit del primer fins el sisè en castellà, i el setè llibre, l'estic llegint, i vaig per la pàgina 155. Encara que hagi vist la pel·lícula, el trobo molt interessants.

    ResponderEliminar
  3. Hola, a mi no m’agrada llegir depèn de quins llibres. Però la majoria estan bé. Jo llegeixo abans de sopar quan he acabat de fer els deures i si tinc temps.
    Llegeixo sobretot manga però també novel•les que trobi interessants. En tinc moltes de preferides però n’hi ha una que em va agradar molt i ara ja se m’ha fet petita, era un llibre titulat “El bosc encantat” de l’Enid Blyton, que és per els vuit, nou anys. El recomano molt, és per a tots els públics en la meva opinió.
    Ara estic llegint dos llibres, “El capítol del Julian” de R.J. Palacio i “Un armariet, un cofre i un diari” de Maria Àngels Gardella.

    ResponderEliminar
  4. Hola, a mi principalment m’agraden molts els llibres de terror o suspens, sempre m’han agradat aquests tipus de llibres. A mi sempre m’agraden llegir-los després de sopar.
    Tinc moltíssim de llibres preferits, però el que més m’ha agradat va ser la saga dels jocs de la fam de Suzanne Collins, en total són tres llibres i a més la pel•lícula estava al cinema fa poc.
    Un altre llibre que recomano molt i que m’estic llegint és el “corredor del laberint”, de James Dashner, i també la pel•lícula va sortir fa poc.

    ResponderEliminar
  5. siii! Perquè quan llegeixo m'oblido de les coses i em sento bé. M'he llegit la saga de Harry Potter.

    ResponderEliminar
  6. Hola! Si que m'agrada llegir, sobretot els llibres que per mi són interessants perquè així passo una bona estona i desconnecto de les altres coses. Jo no tinc llibre preferit, m'agrada anar llegint diferents tipus de llibres.

    ResponderEliminar
  7. No et mentriré, no m'agradamassa llegir. Sobretot perquè no acabo els llibre que començo.
    L'únic llibre que m'agrada es el de Bajo la misma estrella.

    ResponderEliminar
  8. si, si m'agrada llegir, perquè quan llegeixo deixo volar la meva imaginació el meu llibre preferit es
    adolacents.cat

    ResponderEliminar
  9. Hola. Sincerament, no m'agrada llegir. No li trobo el punt. De les poques vegades que llegeixo, llegeixo: la saga dels 'Jocs de la Fam', algun fragment d'un diari, o bé, alguna revista basada, principalment, en els esports.

    ResponderEliminar
  10. Hola. Si, realment m'encanta llegir, perquè? molt fàcil, per qué m'encanta aquella sensació de que tot allò que els passa als personatges et passa a tu, perquè és un moment del dia de tranquilitat, només està el llibre i tu, aquella historia i la teva imaginació (cosa que també m'agrada, em fa volar la imaginació), que s'acaba cuan veus la película, es que no m'agrada veure la película avans de llegir el llibre, perquè mentres llegeixes el llibre, encara que et descrigui el personatge, tu te l'imagines d'una forma en concret, en canvi cuan veus la peli, t'arruina tot el llibre, perquè no és com te l'imaginaves. Normalment llegeixo avans de dormir, baixo abans al meu llit i em puc pasar hores... No tinc llibre preferit però m'agrada molt Blue Jeans, m'he llegit les seves dues trilogies, us el recomano.

    ResponderEliminar
  11. Hola , bona tarda , en teoria hauria d'estar estudiant per a l'examen de demà , però bé , he vist al blog , i he pensat que un positiu no em vindria gens malament .

    Sincerament , per a mi , el poder llegir , m'omple d'il·lusió i cultura , m'encanta llegir , aquesta sensació d'un no poder parar de llegir ja que estàs completament introduït en el llibre , el misteri del seu final , les diferents expressions , tant com ortogràfiques o els sentiments que expressa , senzillament és genial . Jo llegeixo per les nits quan he acabat tots els deures i de sopar . Llegeixo al llit , on em sento més a gust i relaxat . El llegir , és desconnectar una estona durant el dia , per a mi , crec que és el meu moment favorit , encara que no sempre puc llegir perquè no em dóna temps . De llibres preferits ? Els que vulguis , tinc la prestatgeria plena d'ells , sobretot els meus tipus de llibres favorits , són els d'aventura , misteri i intriga ; m'atrauen molt , dels meus favorits serien : en castellà , "Els Pirates de Honky Tonk " que és d'aventures , i realment us ho recomano . I en català , "La porta dels 3 panys " que tracta de misteri . A qui li agradi la ciència , l'hi recomano , és molt bo i té coses molt interessants .

    Sílvia , crec que després d'aquest gran comentari em mereixeria 2 positius ...
    Salutacions!

    ResponderEliminar
  12. HOLA, Sílvia
    A mi si que m'agrada llegir perquè penso que a vegades ens convindria llegir una miqueta ja sigui per millorar o per diversió.
    El meu llibre preferit és una manga que és diu Marmalade Boy.
    Una cordial Salutació!

    ResponderEliminar
  13. Hola Sílvia, a mi m’agrada molt llegir, perquè quan llegeixo meu cap em transporta a dins la historia, jo em diverteixo llegint i trobo que és bo per ampliar al vocabulari. Jo no tinc llibre preferit si no trilogia: bon dia Princesa, No somriguis que m’enamoro i puc somiar-te?

    ResponderEliminar
  14. Hey Silvia .
    M'encanta llegir , sóc una lectora avida i llegeixo qualsevol cosa que em resulti interesante.¡Lo més curiós és que tot em sembla interesante¡ Així que llegeixo de tot . Llegeixo perquè a més de que m'encanten es poden aprendre moltíssimes coses que a les pel·lícules , internet , etc no ensenyen clarament , també que et mostren l'altre costat de les coses no només d'entretenir sinó també de crear i imaginar coses inimaginables . Com ja vaig dir llegeixo de tot així que no tinc un llibre preferit sinó autors ... com Jules Verne , R.L.Steveson , Cassandra Clare , Kami Garcia , etc i sagues com Belles Criatures , Els fills del Capità Grant , Caçadors d'Ombres , Divergent , etc ia més del Comte Montecristo , Les penes del jove Wether , etc. Ah també que moltes vegades un llibre pot ser tan bo que et submergeixes en la seva pròpia història i sents que vius cada un dels detalls que el viu , que tu ets el ( personatge o llibre )

    I més

    ResponderEliminar
  15. Hola Sílvia, a mi no m'agrada molt llegir però si he d'escollir un llibre, escolliré Harry Potter.

    ResponderEliminar
  16. hola Sílvia, jo he llegit tants llibres que no podria decidir quin agafar com a preferit. M'he he llegit "torres de malory", els de "harry potter" vaig pel 5, tambe m'he llegit caçadors d'ombras, "los juegos del hambre","mujercitas", "emily the strange","la xenia te whatsapp", però hi ha una serie de llibres que serien els que mes m'agraden es diu "warriors", tracta sobre la vida dels animals salvatges, que pasaria si els animals no tinguesin amo, com es protegirien es una serie que recomano molt.

    ResponderEliminar
  17. hola silvia a mi m'encanta llegir hi dedico moltes hores, llibres d'aventura, ciencia ficció, ciencies, química, animals, noveles d'amor... Els meus llibres preferits són els del diari de greg, eragorn, y el millor per mi quantic love que tracta d'una noia que s'enva d'erasmus ha suissa i coneix un parell de nois i es va enamorant i tot això. bueno després d'aquest rotllo ( ple de faltes segur) donc per tancat el comentari

    ResponderEliminar
  18. hola silvia a mi m'encanta llegir hi dedico moltes hores, llibres d'aventura, ciencia ficció, ciencies, química, animals, noveles d'amor... Els meus llibres preferits són els del diari de greg, eragorn, y el millor per mi quantic love que tracta d'una noia que s'enva d'erasmus ha suissa i coneix un parell de nois i es va enamorant i tot això. bueno després d'aquest rotllo ( ple de faltes segur) donc per tancat el comentari

    ResponderEliminar
  19. Hola Sílvia, a mi si que m'agrada llegir. Els meus llibres preferits són El Diari de Greg i la saga de Harry Potter. Em podria passar hores llegint sense cansar-me. Els llibres que no m'agraden són els que passa una cosa i s'estan dos capítols parlant del mateix tema. Adeu

    ResponderEliminar
  20. Hola Sílvia, a mi també m'agrada llegir bastant , perquè va bé per aprendre nou vocabulari,practica una mica la lectura....., encara que a vegades costi enganxar-si, endinsar- ti, a a la història. Els que a mi m'agraden i llegeixo normalment son els de after,blue jeans, etc....Però en concret no tic cap en especial. Qualsevol llibre de fantasia, ciència ficció me esta bé.Però jo prefereixo que si has de llegir un llibre que està basada amb una pel·lícula, prefereix-ho veure la que llegir-la. Per a mi es mes pràctic.En fi....
    Salutacions.

    ResponderEliminar
  21. Hola Sílvia, a mi també m'agrada llegir bastant , perquè va bé per aprendre nou vocabulari,practica una mica la lectura....., encara que a vegades costi enganxar-si, endinsar- ti, a a la història. Els que a mi m'agraden i llegeixo normalment son els de after,blue jeans, etc....Però en concret no tic cap en especial. Qualsevol llibre de fantasia, ciència ficció me esta bé.Però jo prefereixo que si has de llegir un llibre que està basada amb una pel·lícula, prefereix-ho veure la que llegir-la. Per a mi es mes pràctic.En fi....
    Salutacions.

    ResponderEliminar
  22. A mi m'agrada llegir però segons quins tipus de llibres, m'agraden els de acció i els diaris de adolescents, el meu llibre preferit es el de "El codigo da vinci"

    ResponderEliminar
  23. a mi no m'agrada llegir perquè no m'agrada estar-me quiet i ho trobo una mica aburrit, però últimament m'estic aficionant a llegir els còmics de "Mortadelo y Filemón".

    ResponderEliminar
  24. a mi no m'agrada llegir perquè no m'agrada estar-me quiet i ho trobo una mica aburrit, però últimament m'estic aficionant a llegir els còmics de "Mortadelo y Filemón".

    ResponderEliminar